İdari İşler Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki gibidir:
- Personelin devam durumu, rapor, izin, disiplin cezaları gibi belirleyen tabloyu düzenler, bu işlemleri müdür ve müdür yardımcısının bilgisi dâhilinde yapar ve takip eder.
- Müdürlüğün kadrosunda bulunan ve ayrıca fiilen çalışan tüm personelin özlük hakları ile ilgili yazışmaların ve demirbaş, ayniyat, ödenek işlemlerinin yapılmasını, müdür ve birimler yetkilisinin vereceği emir ve direktiflerinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında yerine getirilmesidir.
- Eğitim seminerine katılacak personele Başkanlık Olur'u alarak gerekli yazışmaların yapılması.
- Hemşeri İletişim Merkezi (HİM) ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) gelen evrakların sevk ve idaresini sağlar.
- Her ay maaş bordroları ve üç ayda bir ek özel hizmet tazminatı bordrolarını maaş tahakkuk ilgili işlemlerin mevzuata uygun olarak tamamlanmasını sağlar.
- Müdürlükte görevli personelin yurt içi ve yurt dışı geçici görevlendirmelerde, avans evrakını düzenleyip, ilgili kişinin avans almasını sağlar. Görev dönüşünden itibaren bir ay içerisinde avans kapatma işlemini sonuçlandırır.
- Müdürlüğün ihtiyacı olan demirbaş ve kırtasiye malzemelerinin Destek Hizmetleri Müdürlüğünce tedarik edilmesini sağlar.
- Kendi faaliyet alanı ile ilgili yazışmalar yapar.
- Müdürlük demirbaşına kayıtlı tüm malzemeler ile ilgili gerekli işlemi yaparak demirbaşların mevzuata uygunluğunu sağlar.
- Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.