İmar ve Şehircilik Müdürlüğü

Yapı Kullanma Birimi

Yapı Kullanma Biriminin görev ve yetkileri aşağıdaki gibidir: 

  • Yeni yapı, tadilat ve restorasyon ruhsatı alıp inşaatı tamamlanmış yapılarda ruhsat eki onaylı projelerinin uygunluğu yerinde tetkik edilerek yapı kullanma izin belgesi düzenlenir.
  • 1957 yılından önce mevcut binalar tasdikli projelerine veya özel idare kaydına göre yerinde tetkik edilerek yapı kullanma izni yerine geçen yazı talepleri değerlendirilir.
  • Mevcut yapılarda kat irtifakından kat mülkiyetine geçiş talepleriyle ilgili yazışmalar yapılır.
  • Zaman içerisinde imar düzenlemeleri sonucu değişikliğe uğramış adres, ada, parsel bilgilerinin İmar arşivindeki mevcut yapı kullanma izin belgeleri üzerinde düzeltilmesi talepleri değerlendirilerek sonuçlandırılır.
  • Yapı Denetim mevzuatına göre inşaatı tamamlanan yapıların %100 seviye, %100 hakediş ve iş bitirme evrakları incelenerek Yapı Denetim Sistemi üzerinden onaylanır.
  • Diğer kurumların ve yapı sahiplerinin talebi üzerine arşiv işlem dosyasında mevcut olan yapı kullanma izin belgesinin onaylı sureti verilir.
  • Kendi faaliyet alanı ile ilgili yazışmalar yapılır.
  • Bağlı bulunduğu amirin vermiş olduğu benzer görevleri yerine getirir.